[SKRIVA] GRR Martin till Sverige 23 juni

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 31 May 2015 15:19:30 +0200

För alla som missar Archipelacon och inte är trötta på medeltidsporr, kan
meddelas att GoT-författaren GRR Martin kommer till Sverige före conen. DN
skriver att han skall till SF-Bokhandeln 23 juni, men enligt mina källor (var
inne på SFB för ett par dagar sedan och pratade med Jörgen the Man Himself) är
det inte på bokhandeln han skall uppträda, utan på Livrustkammaren.
SF-Bokhandeln är för liten för djutton tusen medeltidsfans med gummisvärd, och
Livrustkammaren hade så sent som förra året en Game of Thrones-inspirerad
utställning (jag skrev en rapport på SKRIVA och Europa SF,
http://scifiportal.eu/kings-queens-and-game-of-thrones-ahrvid-engholm-sweden/
). Hur det nu blir, börjar iaf biljetter till det hela säljas 12 juni. Det lär
väl stå mer på SFB:s Fjäsbök-sida https://www.facebook.com/SFbok
--Ahrvid
Ps. Som träffade GRR (världens argaste författare...?) på Loncon i augusti, och
tidigare i början av 90-talet då han GoHade på en av de svenska conerna på
Teknis' kårhus. (Så för mig kan gärna fjortonåringar med fjädrar och
riddarsköldar få gå före i kön.)
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /

SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan