[SKRIVA] GRR Martin stödjer Helsinki in 2015

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Aug 2013 22:09:58 +0200

Ingen mindre än George R R Martin har gått ut och givit sitt stöd till
Helsingfors sf-världskongressanbud för 2015:
http://grrm.livejournal.com/
Omröstningen är snart på kommande världskongress i USA. Motståndare till
Helsingfors är Orlando och Spokane, både i USA - där 8-9 av 10
världskongresser hålls.  Jag har nog alltid tänkt att Helsinki in 2015 är en
outsider, men chanserna ökar kanske när Martin ställer sig bakom. (Jag har mest
tänkt att ett bud för 2015 kan vara grund för ett *senare* helsingforsbud som
har bättre chans, för då har folk vant sig vid att finnarnas
världskongressplaner.) Ett skäl till hans stöd kan vara att han själv var
hedersgäswt på Finncon 2009.  Martin är förresten världens argaste
fantastikförfattare: GRR!!! Martin.
--Ahrvid
Ps. En annan som ställer sig bakom Helsingfors är den amerikanske
förlagsredaktören Patrick Nielsen Hayden.
www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)