[SKRIVA] Fwd: [Svfandom] Påminnelse: Fantastiknovelltävlingen 2011

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 9 Jun 2011 14:11:43 +0200

När man försöker hjälpa till får man veta att även utlysandet av
Fantastisknovelltävlingen har att göra med Jätteskandalen 1987! Jag tror att
det inte finns nånting som Arhvid inte kan koppla till fanfonden SEFF 1987!
Det är bäst att upplysa även denna listan om detta viktiga, så jag
vidarebefordrar det andra av dagens SEFF-inlägg men det kommer säkert fler!

Hälsar gör Göran

Pseudonym-Putte:
> Jag fick ju även ta hand om att göra orginalutlysningen av
> Fantastiknovelltävlingen på Skriva och Sverifandom en vecka efter att
> den gått ut på övriga nätet eftersom Arhvid var så upptagen med SEFF.
 En högst "kreativ" inställning till vad som är "original". Första
utlysandet av Fantastiknovelltävlingen var i februarinumret av SFJ (som
nådde SKRIVA, Sverifandom och en hel del till). Därefter har förstås
tävlingen påmints om i flera omgångar.
 Men det är i fanfondsskandalen talande att den här högst flexibla
föreställningen till vad som är "original" dyker upp. Den handlar ju om att
Pseudonym-Puttes kompisar satt och hittade på egna "original" till "röster"
(34 stycken). Den som beter sig så och sedan försöker fly ansvaret genom
enormt dyngspridande har inget mer i någon fanfond att göra. På sitt sätt är
det tacknämligt att allt Pseudonyum-Putte åstadkommer är att sprida och
befästa insikterna om fanfondsskandalen till allt fler.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
http://www.zenzat.se/zzfaktasi.htmlC Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!