[SKRIVA] Fw: PopulärAstronomi

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Sep 2015 19:54:55 +0200

Då headern blev felläst, ompostning:

Tora:

En större artikel behandlar journalisten och serietecknaren Eugen Semitjov.
Hans intresseområde omfattade både rymdforskning och science fiction. Som
rysktalande barn av ryska immigranter till Sverige kunde han ta del av de
ryska framstöten mot rymden på 1950-talet. För oss som var med på 1950 –
60-talet var hans artiklar och spännande teckningar i Allers bränsle för våra
egna drömmar om rymden. Anders Bellis och Ahrvid Engholm intervjuas om s ina
personliga minnen av Eugen Semitjov. <<
Jag har inte sett artikeln i tidningen än, men jag fick se den i förväg i
E-form. Och i det jag fick se stod inget om någon Anders Bellis. Och det vore
konstigt om denne AB skulle orera om Eugen eftersom han bara någon enstaka gång
och högst ytligt hade med honom att göra; de stötte kanske ihop sent 70-tal på
någon av Sam J:s Samaranten-coner eller då Eugen hade föredrag på SFSF. Han har
inga personliga minnen av betydelse, såvida han inte som brukligt satt sig att
skrodera och hitta på.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan