[SKRIVA] Förtal på Amazon UK

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 11 Jul 2013 20:20:04 +0200

Efter bara någon dag till försäljning togs "Sökandet efter det drömda
Kadath" bort för försäljning på engelska avdelningen av Amazon. Det
har kommit till min kännedom att boken har anmälts med det ogrundade
påståendet om att den inte skulle vara i public domain -- vilket är
rena dumheter. Denna bok ska kunna säljas på engelska Amazon likaväl
som alla andra utgåvor av Lovecrafts "Dream-Quest of Unknown Kadath".

Nu kommer detta att ordna upp sig. Men den eller de som fortsätter att
påstå dumheter i stil med detta, kommer helt enkelt att polisanmälas.
Detta är ingen lek och falsk ryktesspridning -- inte minst mot en
registrerad firma -- är allvarliga saker. Alltför många i
sf-nördkretsar har redan betett sig kollektivt idiotiskt emot mig och
min utgivning, inklusive att gå bakom ryggen med lögner och skitsnack.
Numera gäller det bara för er att skärpa sig.

Förstått?

/ Rickard