[SKRIVA] Re: Fria Assange!

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 17 Jul 2014 17:36:02 +0200

Inlägg av Robert och Rickard noterade. Som sagt håller jag med Rickard.
  Anklagelserna mot Assange är oerhört lösa. Det är hos den svenska åklagaren
prestigen ligger, inte hos Assange. Det är underligt att försöka driva ett
sådant här fall då - enligt seriösa bedömare - det skulle  ha avskrivits OM det
gällt någon annan än Assange... En massa dokumentation om saken finns på
nätet,som sagt. (Däremot är vissa tidningars artiklar i ärendet tvivelaktiga.)
  Utlämning till USA tror jag inte på. (Amerikanerna är nog mer än nöjda med
att Wikileaks släpas i smutsen. Det räcker bra så.)
  Däremot handlar det om att försöka driva feminism i "Feminismens
Saudi-Arabien" (=Sverige). Med påståenden om sexövergrepp som inte är det vill
en aktivistisk åklagare försöka ändra rättspraxis. Det är en fara för
rättsamhället om hon lyckas. Det är märkligt hur visselblåsare förföljs. Vi har
inte bara Assange, utan även Snowden (som sitter fast i Moskva) - Snowdens
avslöjande tycker jag varit tyngre. Vi hade även tidigare det som kallats
Climategate, som avslöjat den låga vetenskapligheten i påståenden om global
uppvärmning.
  Kom ihåg att Assange friades efter första förhören. Polisen sade, visst du är
fri att resa. Det är så lösligt och taffligt fallet drivits från svensk sida.
  Släpp på prestigen och släpp Assange från ambassaden!

www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /