[SKRIVA] Fråga: Vill någon se och räka "CJDG"?

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 10 Dec 2014 12:11:39 +0100

Jag fick en inbjudan till premiären på dokumentären "CJDG" på fredag, om
konstnären/författaren/filmaren Carl Johan De Geer. Och förfrågan om jag vill
ta med en gäst.
  Så jag frågar SKRIVA:s medlemmar - men jag vill ha ett snabbt svar! Och den
som kan tänka sig skriva en recension av filmen får prioritet. (Räkan kan gå
här på SKRIVA, men har du någon annan stans att publicera den också är det bra.
Jag funderar själv på att skriva en recension på engelska, då jag nog kan få
med den på newssiten Europa SF.)
  Det gäller att du kan vara vid biografen som ligger på Birger Jarlsgatan,
Sthlm, 12 dec kl 17.30 (det blir efterfest på Rönnells antikvariat sedan).
Svara mig privat, men ASAP.
  Carl Johan är känd i sf-sammanhang. Hans debutroman Det bombade ögat var sf,
och blev sedan till den utmärkta (men mindre kända) sf-filmen "Res aldrig på
enkel biljett". Han gillar t ex Philip K Dick och skriver ibland om sf-genren.
--Ahrvid

Ps.  Räka = slang för "recension/recensera". (Rec=räk...)

E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /