[skriva] Re: Fråga?

  • From: Alexander Stamou <alst3355@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 18 Mar 2007 17:50:27 +0100

Ahrvid Engholm skrev:

Huruvida "moderering" är ett brott mot yttrandefriheten är en annan fråga. Men det är ett brott mot den. Hur kan censur av yttranden vara *för* yttrandefrihet? Du vilar på det där typiska "yttrandefrihet är bra, men bara så länge jag håller med". Det är inte yttrandefrihet utan hyckleri.

Nja. Fullständig yttrandefrihet har vi inte enligt lagen och det har mig veterligen aldrig existerat i något mänskligt samhälle. Det är dessutom tveksamt om det är önskvärt. Yttrandefrihet är (som så mycket annat) inte binärt.

:A
-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon