[SKRIVA] Fördrag av Baski om Stieg på Historiska

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Mar 2010 05:13:09 +0100

11 mars håller Kurdo Baski ett föredrag på Hisatoriska museet i Stockholm, med
anledning av sin bok Stieg Larsson. Jag trodde man tog särskilt inträde för
det, men det gör amn tydligen inte (däremot måste man förhandsboka biljett; jag
bokade in mig).
  Mer info på:

http://www.historiska.se/

För att kunna boka biljett måste man registrera sig som användrare på
Historiska museets hemsida, men det går ganska smärtfritt.
  Tänkte lyssna på det där, och kanske, kanske kan jag växla några ord med
Kurdo Baksi efteråt om Stieg Larsson. Jag kände ju honom under hans period i
sf-fandom, en tid som verkar nästan okänd för alla andra som utalat sig om
Stieg Larsson på senare år. (Men John-Henri Holmnberg, som kände honom bäst,
har iofs dykt upp ett par gånger, t ex i ett debattprogram på TV. Men om någon
är intresserad har jag ändå en och annan liten anekdot om Stieg L från den
tiden. Jag och han var faktiskt i stenhård verbal konfrontation både en och tre
ggr, ty han stod ju för den "förhatliga" SFSF-nomenklaturan som dåv
nyhetsbladet VÄ av princip sköt torpeder mot varje vecka. Så man höll på!)

Mejla på krogen! Hotmail i mobilen.
http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail/default.aspx-----