[SKRIVA] För sent... Signering av Theorin och Roman

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 8 Sep 2008 15:26:29 +0200 (CEST)

Jag såg en annons i DN om att författarna Andreas Roman och Johan Theorin var
och signerade böcker i SF-Bokhandeln, Sthlm, i lördags. Tyvärr får ni denna
nyhet för sent... (Jag såg den själv för sent.)
  SF-Bokhandelns förmåga att sprida info om sina evenemang är tyvärr väläknt
undermålig. Man verkar inte ha någon som har till uppgift att informera t ex
fandom (vilket vore lätt genom det handfull svenska fandom-mailinglistor som
finns) och typiskt nog satte man in annonsen *samma* dag som boksigneringen var
(vilket betyder att de som t ex läser tidningen först på eftermiddagen eller
kvällen missar det; bättre är att annonsera dagen innan - "I morgon kommer
Jules Verne och HG Wells att signera...").
  Nu har jag iofs träffat både Theorin och Roman tidigare, men jag hade gärna
tittat förbi en stund.
  Var det någon SKRIVAit som var där och kan förtälja vad som hände?

--Ahrvid

Ps. Glöm inte twistend-novelltävlingen! Bobiljett till "Vampyrer" i första
pris! Deadline på fredag! Posta bidrag här på listan.