[SKRIVA] Finncfon VI

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Jul 2013 22:06:31 +0200

Usch! Jag ser alla enorma skrivfel i mina Finncon-rapporter... Det blir lätt så
när man är på resande fot.  I alla fall. Hemma igen. På Twitter hamnade jag i
delo med en deltagare som undrade om det inte var mer än - mina uppskattade -
2000 deltagare. Jag måste nog hålla fast vid att det troligen var ca 2000 där -
vilket jag tycker var BRA. Lagom antal. Det blev lätt att hitta folk t ex. Det
är ca 500 mer än den FÖRSTA finska  sf-conen (King-Con 1982, uppskattat antal
1500). Man behövert inte ha massiva deltagarantal för att det skall bli bra,
och 2000 är redan den fantastiskt. (Man har skippat Animecon vilket gör att man
inte längre har 5000 deltagare.) Årets Finncon var bra. Oavsett
deltagarantal.(Jag tror ca 2000, som sagt.)
www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)