[SKRIVA] Re: Fiasko för Paul Frigyes bok om Guillou

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 8 Jan 2014 00:18:59 +0100

(Ompostning; och de som vill bevisa sin idioti genom att stirra sig blinda
på formaterings- och skrivfel ist för *vad* som faktiskt skrivs, kan tjafsa
utifrån föregående version av mailet. Men den diskussionen är redan död.)
Jag skrev:

> Märker att länken inte fungerar, i alla fall inte i listarkivet p.g.a.
> formatering. Denna länk gäller:
>
> //www.freelists.org/post/skriva/Ny-idiotoppurtunistisk-debattbok-p-gng

Dessutom ska tilläggas och förtydligas att jag strax efter postningen av
ovanstående mail korrigerade en viktig felskrivning i det:

//www.freelists.org/post/skriva/Ny-idiotoppurtunistisk-debattbok-p-gng,1

... Vilket gör ett annat, mindre viktigt sammanhang, mer begripligt.

När jag kollar upp retroaktivt hur diskussionen efter mitt inlägg
utvecklades, märker jag 1) att Ahrvid målade in sig i positionen att
Guillou är en notorisk "lögnare" vilket förklarar att han tycker det var så
viktigt att följa upp Paul Frigyes boksläpp nu i dagarna, och 2) att
listtrollet Peter Nilsson 27/10 för en gångs skull gav ett genmäle som var
en smula seriöst, och som jag besvarade samma dag:

-----

Den 27 oktober 2013 00:19 skrev Peter Nilsson <peter.w.nilsson@xxxxxxxxxxx>:
> Är det inte klokare att vänta tills du vet vad som står i boken innan du
> börjar bemöta innehållet?

Är det inte klokare att läsa innantill, och se att jag faktiskt gjorde ett
sannolikhetsuttalande? Ska vi slå vad? ;)

-----

//www.freelists.org/post/skriva/SKRIVA-RE-SKRIVA-Ny-idiotoppurtunistisk-debattbok-p-gng

Vad ska vi slå vad om härnäst, Ahrvid Enholm och Trollet Nilsson? ;)