[SKRIVA] Re: Feministisk svinaktighet

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 1 Jul 2013 16:26:38 +0200

Den 1 juli 2013 16:02 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Du verkar i stort hålla med mig ang Femens protestverksamhet.
> Uppskattas!  Så en del där våra åsikter divergerar.

När det kommer till feminism har du blivit löjligt opportunistisk,
Ahrvid -- antagligen för att du redan drabbat samman med alla
fjortisfeminister i dessa skrivarkretsar och vet att det inte går att
bemöta dem med sak- och förnuftsargument. Feminismdebatten handlar
bara retoriskt om sakfrågor; i grunden är det en ren maktkamp där
åsiktsmotståndaren ska motas bort från den offentliga debatten och
tystas. De fungerar på samma sätt som 68-rörelsen på 60-70-talen, och
det säger sig självt att man måste stå på sig och sätta gränser om man
inte ska falla offer för dumheterna.

Skärp dig, Ahrvid. Jag har redan kritiserat dig för detta; att du
sedan förnekar att det är sant är bara att vänta.