[SKRIVA] Re: Feministisk svinaktighet

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 30 Jun 2013 17:19:09 +0200

Tora:
> Jag var 32 氓r gammal d氓 jag flyttade till Sverige med min svenske
> make (den f枚rste), och det f枚rsta jag la m盲rke till, var den utbredda
> politiska fegheten. Sedan, efter Palmes d枚d, f枚rvandlades denna till en
> 氓siktsfeghet. ...
Svenskarna 盲r r盲dda att inte ha de
> riktiga 氓sikterna,
  Jag tror att det i Sverige finns en överdriven tro på en politisk och
opinionsmässig överhet. Det kan delvis komma ur "folkrörelse-Sverige". Tidigt
kom nyhkterhetsrörelser, fackföreningar, folkbildningsförbund,
idrottsföreningar, etc, etc. Många folkrörelser har politisk bas, och allt leds
av mer eller mindre auktoritära figurer som talar om vad man skall tycka och
tänka.  (Dina svenska tecken ser konstiga ut. Men det kan vara någon
datorglitch på vägen.)
> [...]
> allvarligt problem.

> Jag har v盲nner som 盲r sekul盲ra muslimer.  Jag tror det finns många sådana. T
> ex finns en förening för sekulära muslimer, men de pushas tillbaka av de som
> har mer fundamentalistiska drag.

> Systern
> till en iransk v盲n av mig s盲ger hon f氓r g枚mma sina tr盲ningskl盲der som
> hon brukar p氓 gymmet s氓 inte hennes f枚r盲ldrar ska hitta dem. Och de
> f枚r盲ldrarna 盲r i min 氓lder och har bott i Sverige sedan 1980-talet!  Tragiskt.
> En annan v盲n ber盲ttade i f枚rtroende att han r枚stade p氓 Sverigedemokraterna.
  Jag betraktar SD som djupt anti-intellektuella. De kan inte räkna när de
påstår att Malmö inom 25 år skulle få muslimsk majoritet. De har djupt
missförstått blandning och nya impulser - det är kreativt och ger skjuts åt
utveckling! Världens framgångsrikaste land de sista två seklerna är också
världens största invandrarland: USA. Det är allt det nya som man tagit emot,
nya idéer, nytt folk med sina drivkrafter som ligger bakom. Isolering och
instängdhet ger bara stagnation.
www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

> [...]
> sunkiga krafter som vill blanda sig i leken, bara
> och v氓gar vara tydlig med gr盲nser. Men detta sker
> Varf枚r? Av feghet, opportunism, kortt盲nkthet -- och
> naivitet.

> 脛ldsta svenska skrivarlistan
> http://www.skriva.bravewriting.com [1] eller skriva-
>>
> request@xxxxxxxxxxxxx f枚r listkommandon (ex subject: subscribe).
>

> Links:
> ------
> [1] http://www.skriva.bravewriting.com
>
> -----
> SKRIVA - sf, fantasy och skr鋍k * 膌dsta svenska skrivarlistan
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).