[SKRIVA] Re: Feministisk fantasyserie

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 25 Sep 2013 10:33:33 +0000

jag förstår inte riktigt grejen med att Du så gott som varje gång någon skriver
någotsvar på något, får det till att det är:huvudlöst, antiproduktivt, nördigt,
tjafsigt, dribblande med ordmassor, allmänt dumt, ordvrängeri mm osv.i all
oändlighet.
Poängen med inlägget Du dissar nu är ju att "matriarkat är lika dåligt som
patriarkat", man skulle nästan kunna tro att denna person är på Din sida.
Personen ifråga gillar helt tydligt inte heller den där"könskampen".
Jag tycker det låter som en kul bokidé, att vända på könsroller (som, jag vet,
jag vet, somliga anserär "könsidentiteter" och inte något tomt spel, inga
"roller" inte, utan det är vad vi är, innerst inne, vi är vårt kön. Punkt.)
Genom att vända på "könsrollerna" kan man visa hur stereotypa och löjliga en
del av dem är.Exempelvis alla dessa damsels in distress som väntar på att
räddas av en man. Hmm, undrar om det där tornet där prinsessan sitter inlåst
och vaktad av något monster ären symbol för den där piedestalen som männen satt
henne på? Så eg. sitterprinsessan där och myser och vill inte alls bli räddad
och nedsliten från sin piedestal.
nej, nu ska inte jag tjafsa mer. I do have a life outside the
computerscreen..............