[SKRIVA] Re: Feministisk fantasyserie

  • From: Anna Andersson <fairylove.91@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 25 Sep 2013 12:15:47 +0200

Vi verkar i sådana fall ha olika uppfattningar om vad feminism är. Att man
byter könsroller anser jag inte vara feministiskt. Hade könsrollerna
däremot varit helt borttagna skulle jag se det som feministiskt. I den
världen boken utspelar sig i existerar bara ett omvänt förtryck, och det
har ingenting med jämställdhet att göra.
Anna