[SKRIVA] Re: Fantastiska Diversekalender

  • From: Timaios <info@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 02 Apr 2015 06:02:50 -0700

Du gör bprt dig totalt, Ahrvid. Synd bara att du inte inser det själv.

Lyssna inte på Ahrvids svammel. Det han alltid påpekat tidigare (men inte
längre låtsas som om, nu när någon annan påpekat samma) är det som gäller:
Skicka mailen i plain text, och de kommer fram utan digitalgröt. Punkt.

/ Rickard

---- On Thu, 02 Apr 2015 02:30:01 -0700 Ahrvid wrote ----

Rickard:
Sicket skitsnack, och det vet du.
I motsats till dig då, som tydligen vet allt om datorers teckenhantering...
(Jag tror inte att du ens visste vad en header var innan jag nämnde det.)

Skräptecken uppkommer _inte_ när man skickar i plain text.
Jo då. Det har hänt mig.

Du brukar alternera mellan plain text och formatering i allt du skriver
Nix. Milt sagt övermaga att inbilla sig att veta hur någon annan
konfigurerar! Jag kör inställningen RTF i Hotmail. Blir det teckenstrul kan
jag tllfälligt byta till plain text, då det som sagt tycks resetta headerns
teckenangivelse.

Jag har aldrig problem med skräptecken
Det har du visst haft.

Sedan säger det sig ju självt att du borde ändra listadministratör
1) Det är inte listhostens fel. 2) Så det vore poänglöst att byta. 3) Och det
är f ö något som kräver flera dagars jobb (konfigurering, testande, manuellt
föra över 100-tals användare etc), så det kommer inte på fråga annat än om
det komme problem på nivån någonstans strax under globalt termonukleärt krig.

när tjurigheten regerar
Oj, vi hör om tjurighet från hästans mun!

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Follow @SFJournalen on Twitter for the
latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf,
fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 /
Läs även AE i nya E-antologin E-Xtra Vildsint
https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ

SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan

SCIENCE, FACTS & FICTION
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokforlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).