[SKRIVA] Fantastiknovelltävlingister till Kroatien, igen!

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Dec 2015 11:05:08 +0100

Det verkar som om tvåan i senaste Fantastiknovelltävlinge, "Hon" av Eva
Ullerud, kommer att översättas till kroatiska! (Kanske tävlingens etta också.
Men där vet jag inget.) Jag fick för några dagar seden mail från min kroatiska
Kontakt, Danilo B (som jag f ö träffade på Eurocon 2011), som är knuten til
sf-magasinet Sirius B, och han ville ha E-adresserna till ettan och tvåan i vår
tävling. Och från Eva erfar jag att han hört av sig till henne och vill köra
hennes novell.
  Sirius B har kört noveller från Fantastiknovelltävlingen tidigare. Och
dessutom noveller av både undertecknad och Rickard Berghorn. Därutöver har
noveller från tävlingen dykt upp i ungersk och rumänsk översättning (om jag
inte minns fel). Tävlingen har haft visst inflytande, vilket är kul.

--Ahrvid

Ps. "Fantastiknovelltävlingister" är ett ord jag just hittade på, vilket
förstås betyder "dem som deltagit i Fantastiknovelltävlingen". (Det syftar INTE
på ligister...)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
 / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan