[SKRIVA] FW: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen: första resultatutlysandet!

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Oct 2009 15:10:48 +0200

From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen: första
resultatutlysandet!
Date: Sun, 4 Oct 2009 23:20:25 +0200

Apropå tävlingsresultatet slår det mig att samtliga i topp tre är med på
SKRIVA-listan! Jag tror inte det hänt förr i denna nu mer än tio år gamla
tävling (1-2 kan ha varit SKRIVAiter, tidigare).

  Det är en tillfällighet eller så är SKRIVA-filk mer begåvade... Saken är dock
att juryn bedömt bidragen anonymiserade och inte vetat författarnamn (och i
alla fall är det svårt att veta vilka som är på listan eller ej). Min enda
kontakt med juryn är att ha värvat den, givit litet starttips och sedan vid ett
par tillfällen försynt frågat om de började bli klara. (Just nu har juryn fått
en sammanställning av sina kommentarer, som jag ber dem titta på - ifall nu
något blivit fel eller behöver tilläggas. Med det kan jag senare skriva ett
längre resultatutlysande inkl novellkommentarer. Novellkommentarerna är sådant
jag bett dem skriva just för resultatutlysandet.)

Det har du väl redan skrivit 18 ggr tidigare, men hur många bidrag var det nu
igen sammanlagt??
Mvh.Torbjörn

:-)
*glömsk*