[SKRIVA] Re: Evigt liv

  • From: Richard Fransson <richard_fransson@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Apr 2010 17:49:16 +0200

> En teknik som går ut på att kopiera hjärnan kommer aldrig att vara detsamma>
> som att skänka en människa evigt liv.<
Ponera att man kunde kopiera hela hjärnan och hela "innehållet (vilket torde
vara det väsentliga)"; med alla erfarenheter, minnen, förmågor etc till typ en
dator - skulle inte det heller räknas? Jag inser att det inte enkelt går att
sammanfatta hela problematiken, men, om jag får fråga, vad skulle du säga att
essensen av ditt varande består i? Är det ditt medvetande - eller är det något
annat? Och om man skulle kunna föra över det till en maskin (förutsatt att det
skulle gå) - hur skulle du ställa dig till det då? Jag försöker verkligen inte
gå in i någon polemik för att sätta mig på tvären; jag är bara nyfiken på hur
andra ser på livet. Tack för boktipset! Jag har hört talas om den, men ännu
inte läst den.
Mvh. Richard

Spela spel i Messenger!
http://www.windowslive.se/playground/default.asp