[SKRIVA] Re: Evighetsdiskussionens anatomi

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 22 Apr 2013 02:34:22 +0200

Den 22 april 2013 02:22 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Jag håller inte i sig koll på översvämningar i Uppsala. Vad gäller klimat m
> m försöker jag ha en mer övergripande syn.

Okej, översvämningar i centrala Uppsala sker säkert varje eller
varannan vår, det är bara i år som det uppmärksammas. Och att vi
aldrig sett eller hört talas om hur vanligt det är, beror på rena
slumpen. För övrigt kan vi ju inte vara säkra på att det ens är
översvämning i Uppsala för närvarande, man kan lika gärna utgå ifrån
att det är journalister som fixat och trixat med verkligheten och
bilderna. Varför bry sig om sans och rimligheter när man lika gärna
kan evighetsdiskutera?