[SKRIVA] E-type E-köpte medeltidsby

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 21 Sep 2013 01:15:21 +0200

Martin "E-type" Eriksson köpte en medeltidsby på nätauktion. Husen skall han nu
flytta till sin mälarö där han skall fortsätta bygga på sin vikingaby:

http://www.dn.se/ekonomi/e-type-kopte-by/

"Stora Dalby gård, ägt av E-Type, köpte upp tolv av de nitton byggnaderna från
”Medeltidens värld”; alltså Arn-byn i Västergötland som ska läggas ner. Det
skriver Aftonbladet som hänvisar till Nya Lidköpings-Tidningen.
  – Jag är i chock. Jag har inte handlat på någon nätauktion förut, så när
objekten försvann från hemsidan trodde jag att jag hade förlorat budgivningen,
säger han till Aftonbladet. ...– Jag har redan köpt det mesta av kläderna från
filmerna, så 150 personer kan klä ut sig i medeltidsstil också. Jag ska ha
maten, musiken, husen, allt. Det är genialiskt."

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /