[SKRIVA] Ett stycke nutidshistoria i en glasburk på skrivbordet!

  • From: Torbjörn Wester <wester@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 20 May 2010 20:19:19 +0200

Har just per flygpost från Island fått min leverans?

?av 1 st. liten glasburk vulkanaska från Eyjafjallajökull.

Ett stycke nutidshistoria tronar nu på mitt skrivbord.

Jag fick idén att göra beställningen efter att ha sett denna artikel i DN:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/burk-med-islandsk-aska-kan-bli-din-for-300-
kronor-1.1090594

Här är själva den isländska näthandelsbutiken:

http://nammi.is/icelandic-volcano-ash-160-gr-p-2306.html

Faktum är att priset, 4894 isländska kronor, bara var knappt 200 svenska
kronor. (Sedan tillkom lite för flygfrakten.)

Mvh.

Torbjörn