[SKRIVA] E-postlistor Vs web/blog/forum (var: Miljönissar: stoppa forskning!)

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 30 Oct 2008 17:21:30 +0100

Date: Thu, 30 Oct 2008 17:09:09 +0100
> Den här gången lyckades du ju i alla fall :-) Även om debatten
> handlade om annat än första inlägget. Det skulle vara lite kul om
> Anton K kom med argument om antingen "Varför ESS är dåligt" eller
> "Varför miljövänner inte alls ogillar ESS". Fast han kanske redan har
> lämnat listan.
  Nå, mothugg är välkomna.
  Jag vet inte om Anton K lämnat listan. Jag kör så långt som möjligt på
minimalt med adminstrationsjobb, och besöker sålunda inte SKRIVA:s admin-sida
(det finns en sådan på Freelists.org) särskilt ofta. Sålunda ser jag inte
(eller bryr mig) om den eller den lämnat eller tillkommit.

> det väl så att alternativet till en mailllista snarare är ett forum än
> en blogg. Forum kräver hosting och lite adminjobb så det är nog
> besvärligare än en maillista.
  Jag gillar likafullt en E-postlista bättre. Förutom juridisk risk för censur
(BBS-lagen o dyl) brukar forum krångla - svårt att logga in, problem med
formatering av text, det kan vara långsam respons, osv.

> När trafiken börjar bli hög (tjogtals
> meddelanden om dagen) så tycker jag forum är enklare (man kan klistra
> fast administrativa/viktiga inlägg mm) men med den här trafiknivån
> tycker jag epost känns helt ok.
  Som sagt brukar jag köra så litet administration som möjligt, så SKRIVA
skulle gå bra även med fler inlägg.
  (Jag är f ö med på andra E-postlistor som iaf stötvis kan ha 100 inlägg om
dagen, utan att listan bryter ihop.)

Invite your mail contacts to join your friends list with Windows Live Spaces.
It's easy!
http://spaces.live.com/spacesapi.aspx?wx_action=create&wx_url=/friends.aspx&mkt=en-us-----