[SKRIVA] Eng novelltävling

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 21 Jul 2012 12:24:26 +0200

Från:
https://theartofprizewriting.com/writing-contests/lorian-hemingway-short-story-competition
 Bidrag på engelska, men man kan vara bosatt var som helst. Max 3500 "ord".
(Deadline maj *nästa* år.)  Tyvärr har man en s k entry fee à 15 dollar...
Väldigt vanligt utomlands. Tror att de finansierar priserna med dessa entry
fees. --Ahrvid Ps. Borde säga något om Finncon också. Hittills har det inte
hänt så mycket. Bordshockeyfinalen i går vanns av Paasi mot svenske Mikael
Pargman (jag förlorade mina två matcher, knappt 1-0, 2-0). ) Idag var det
finlandssvensk panel (Ben Roimola talade bl a om den nyupptäckta första
finlandssvenska sf-novellen från 1803, av en G I Hartman). Jag gjorde
miniföredrag om Twitter. Atoroxpriset f bästa finska sf-novell gick till Pasi
Jääskeläinen för "Kirje Lethelle".
--
ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for all the
latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf,

-----