[SKRIVA] Re: En kväll med Guillou

  • From: "Aleph" <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 14 Feb 2008 15:48:16 +0100 (CET)

Ahrvid:

>    Utan att vilja börja något gnabbande, vill jag påpeka att jag
> naturligtvis kände till Jan Guillous Gudarnas Berg. Tio mot ett att jag
> nämnde den i SFJ. Jag har alltid hängt med tämligen bra i vad som utges
> inom sf/f/h.

Jag själv kan garantera att du iaf inte *mindes* boken när jag nämnde den,
på ett pubmöte för många år sedan. Men det är inte särskilt intressant.
Mer intressat ärväl att den snarare är så okänd; hade själv inte hört
talas om den förrän jag råkade på den under en bokrea. Frågan är: hur väl
insat är Guillu i genren?

/Rickard