[SKRIVA] Re: Emma Lemhagens film "magisk realism"?

  • From: Ulf Berggren <ulfb@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 16 Jul 2011 00:05:19 +0200 (MET DST)

Ahrvis skrev:
>   From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx

>   > > Tydligen var du inte med vid den nollbudgetfestival som visade hennes
> tidigaste
>   > > film...
>     Vilken var det? Jag har varit på några.

Det var en internationell nollbudgetfestival pa en biograf i Sthlm
(dvs att de visade mycket internationella filmer blan de svenska).
Den var nog en Folkets Bio-biograf, men jag minns inte namnet, bara att den
hade namn efter adressen!

jagi en uppsats ! plötsligt bytt förnamn på Inger Edelfeldt till Ingrid.

Nja, det ar lika illa, eftersom bokstaverna innebar ett helt annat namn.
Det ar en journalistisk grundprincip att se till att namnen blir korrekta.
Det blir fel ibland iaf, t ex att en person har en annorlunda stavning
som man inte vantade sig. Men namnet ska vara det korrekta. Inger och
Ingrid ligger iofs riskabelt nara varann, det felet ar forstaeligt.