[SKRIVA] Re: Emma Lemhagens film "magisk realism"?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 10 Jul 2011 00:45:06 +0200

From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
  Vilken var det? Jag har varit på några. (Men det är inte säkert att jag såg
filmen för det. Man ser sällan ALLT på en festival.)

Svensk film hm jag kan vänta till annandag jul 2014 när den sänds i SVT.<<
  Skrivfel kan alla råka ut för. Men Ulf har fel i att jag inte "kollade" något
innan. Jag skrev om en artikel jag just läst (och det är väl att kolla).
  Men jag minns en gång när jag läste en kurs inom filosofin, "Medvetandets
filosofi" hette den. Vi skulle skriva en kort uppsats (inte så lång, några
sidor bara). Jag skrev om någt som kallades hypotesen om "psyko-neutral
identitet" (som om jag minns rätt går ut på att medvetandet är en integrerad
funktion hos hjärnan, i motsats till att det skulle vara något från hjärnan
oberoende).
  Men genom hela uppsatsen skrev jag om "psyko-NEURAL identitet". Had just läst
en del om neuroner och neurala nätverk osv. (Och herreghud, *neural* är ett ord
som passar i sammanhanget!)

--Ahrvid

Ps. Har inte skrivit så mycket idag, då jag kämpat med någon ny, elak spyware
som fått datorn att bugga ur och gå som sirap. Mina gamla
antivirus/spyware-program verkade inte hjälpa så mycket. Till slut fick jag
igång skrället och har nu laddat ned nya program. (Ett program som heter
Stopzilla verkar lovande. Det verkar upptäcka mycket spyware och skumt, men är
också väldigt långsamt. Kan vara ett bra tips, för Windows XP och högre.)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)