[SKRIVA] Elam illa om Vallgren

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 25 Jan 2009 14:37:37 +0100

Ingen kan väl ha undgått att Carl-Johan Vallgren utkommit med en ny roman,
Kunzelmann & Kunzellmann (handlar om en konstförfalskare, och är inte fantastik
som Den vidunderliga kärlekens historia), ty han har vid detta laget
intervjuats av *alla*, tidningar, TV, m m.
  För det mesta tycks hans nya bok ha fått goda recensioner, med undantag för
SVT:s Kulturnyheterna, där Ingrid Elam inte skrädde med orden:
  "Den är alldeles för mångordig ... Skall jag vara riktigt ärlig så tycker jag
faktiskt väldigt illa om den."
  Inte ofta man ser sådana sågningar.
  Men boken kan ju vara bra i alla fall. Vallgren sägs ha satsat mycket på att
*underhålla*, och det låter ju lovande. Att skriva böcker för att underhålla
läsarna är en klart underskattad konst!

ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP!
Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/photos.aspx-----