[SKRIVA] Re: Egenutgivningsförlag?

  • From: Mackan Andersson <standupmackan@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 29 Oct 2009 07:39:11 +0100

Ahrvid Engholm skrev:
> Vad tror ni om nedanstående?
>
> http://www.geutdinbok.nu/

Det här är ungefär vad jag skulle göra om jag hade ett tryckeri. Eller
kunde få till ett avtal med några stycken som gick ihop. För det är
inget annat än att mäkla trycktjänster, känns det som.

De verkar inte ha förlagens kompetens när det gäller att gå igenom
texter, låta redaktörer komma med redigeringsförslag, etc.

Och de verkar inte kunna hålla nere kostnaderna för författaren (som är
den som tar hela den ekonomiska risken).

Enda skälet för någon som inte har ett förlagskontrakt att välja de här
i stället för att PODa är att man själv sätter F-pris och sånt på boken.
Det innebär en större del av kakan och lägre priser till slutkund än
traditionell POD. Kanske.

Mina två tidigare böcker gavs ju ut på traditionella förlag. Min nya ger
jag ut själv via Publit. De har tillräckligt låga priser för att
slutpriset på min bok ska närma sig vad en traditionellt utgiven pocket
säljs för i bokhandeln... Och då är frågan varför man ska använda
geutdinbok alls.

Tycker jag då.

/Mackan

--

This message was wiretapped and recorded by the FRA.
You are encouraged to use PGP, OpenPGP or GPG in any

http://www.mackanandersson.se