[SKRIVA] Re: EU-valet, summering

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 8 Jun 2009 00:07:17 +0200

Ikväll är vi glada; sedan börjar vi snickra på nya fartyg. Jag tänkte ge mig
på patentfrågorna, PPs relativt okända "tredje fråga" (finska nyheter nämnde
just att PPs "två frågor" är "fildelning" och "integritet".. patent blir
därmed den 3e).

Den den 7 juni 2009 23:42 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> Hm, i stort sett alla valkretsar är räknade om PP ligger fortfarande på
> 7,1%. Visserligen återstår poströsterna sista dagen, men jag tror att gapet
> är för stort - alldeles för stort - för att Piratpartiet skall få ett mandat
> nr 2. (Såvida inte relativt många röster på SD och Fi! gör att fördelningen
> ändras, och kanske - men inte sannolikt - kan PP få ett mandat om Sveriges
> platser utökas från 18 till 20, om Lissabonfördraget går igenom.)
>  Men, MEN, det är historiskt att ett internetfrihetsparti ö h t kommer in i
> [...]

twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com
olofb.wordpress.com/tag/english