[SKRIVA] Re: EU-valet

  • From: "Robert Andersson" <70264andersson@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 27 May 2014 14:19:23 +0200

PP har ju som sagt var ingen riktigt bred politik utan bara ett fåtal frågor
som de driver. De flesta väljare vill nog hellre ha ett
paket med frågor.

Men en anledning kan ju vara att SVT och medierna mer eller mindre ignorerade
dem. Så väljarna glömde kanske bort dem. Å andra sidan
tror jag de skulle kunna åstadkomma så mycket mer om de skaffade sig en
ideologi som hängde ihop.

Alliansen säger sig ju främja tillväxt, men läste nyligen att tillväxten
faktiskt statistiskt varit större när sossarna haft makten.
Det kanske är för att borgare har en tendens att bara vänta på att saker ska
hända istället för att göra något aktivt för att få
saker att hända...

Men det är ju lite skillnad på att prata väl om tillväxt och att verkligen
åstadkomma sådan. Alla kan snacka. Det är när det
kommer till handling som det blir problem. Särskilt för Alliansen, som pratar
väl om skolan samtidigt som läget där är katastrofalt.

Man pratar väl om arbete samtidigt som arbetslösheten är skyhög, och så det där
med ekonomin där man pratar om stabilitet i
statsfinanserna samtidigt som det är budgetunderskott och stadsskulden växer.

Differensen mellan vad moderaterna vill och vad de faktiskt gör är rätt så
stor, och det kanske är det som folk lagt märke till nu.
Förr kunde de komma undan bara genom att skylla på sossarna, men efter snart 8
år vid makten så börjar det funka sämre och sämre att
skylla ifrån sig på andra.

Vad gäller Mp så tror jag inte de är så ondskefulla som du verkar vilja göra
gällande. Satt inte PP med i samma partigrupp som de
gröna förresten? I så fall röstade PP oftast med dem i Eu-parlamentet, så det
parti som du verkar sympatisera med samarbetar ju i så
fall med den gröna ondskan som vill förstöra ekonomin och kasta oss tillbaka
till medeltiden mörker. De som vill stoppa den globala
uppvärmningen så att det istället blir istid och vi får slåss med isbjörnar i
kamp för vår överlevnad, etc, etc...ö

Näe... Det är väl inget fel på MP. Funderat själv på att rösta på dem faktiskt,
även om det mest stannat vid just funderingar, och
som sagt var verkar inte PP haft några problem att samarbeta med den gröna
gruppen i EU. Grönt är skönt och rött är kärlekens fall.
Rätt nöjd. Enda abret är att det vara var EU-val. Skulle inte ha något emot att
se moderaterna kollapsa även i riksdagsvalet, men
jag
tror inte det kommer att hända.

MVH:
Robert Andersson