[SKRIVA] Re: ESCeteske...

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 18 May 2013 18:02:50 +0200

Den 18 maj 2013 16:16 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>    För ESC har jag haft kritik. Semifinal 2 i förrgår var inget lyft jämfört
> med dito 1 (som jag var sur mot tidigare på listan). Petra Mede var
> fortfarande stel som en pinne. Ett problem är hennes engelska som
> iofs har bra uttal men låter helt onaturlig - som en engelsklärare som
> försöker uttala saker Extra Tydligt.

Jag har alltid gillat Petra Mede, men det tog tid för Sverige att
vänja sig vid henne. Hon har fått beröm -- i Sverige -- för sitt
programledarskap i Eurovisionen, men när jag försökt googla på vad man
tycker och skriver om henne i andra länder har jag inte hittat något.
Vi får se vad man säger ikväll.

> I semi 2 hade man Darin och Agnes som mellanakt, två gamla Idol-deltagare
> Europa knappast hört talas om.

Hur det står till med Darin vet jag inte, men Agnes är ju hyfsat stor
internationellt:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Agnes_Carlsson#2009.E2.80.932011:_Internationell_framg.C3.A5ng