[SKRIVA] Re: ESC -fiasko?

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 May 2013 12:21:00 +0000

Det är ju en viss stelhet i själva situationen som Petra Mede förpassats till.
Detta att stå i en tjusig klänning och tala inför miljonpublik över hela
Europa.De här galaklänningarna, en del av dem ser så trånga ut att man förvånas
över att de går att andas i.Och JA! jag är lite avis jag skulle också vilja
kunna klämma in mig i ett sådant fodral. Nån gång i livet. ;)Känns lite
orättvist att herrar i alla möjliga format ser bra ut i kostym.Det är något med
att en kavaj döljer de flesta putmagar ganska bra(jo, jag har själv haft kavaj,
mycketpraktiskt klädesplagg, kvinnosorten saknar tyvärr den där superpraktiska
plånboksfickan på insidan)Men för att bära upp en galaklänning krävs en
någorlunda snygg grundfigur.Mede -som bar upp sin klänning mycket vackert- fick
fö beröm även för sitt engelska uttal fastjag tyckte det var ganska styltigt.
En del har tydligen klagat på att det var alldeles för brittiskt.För svenskt
tyckte jag.