[SKRIVA] Dunderkul hockeysång!

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 Nov 2009 08:43:22 +0100

Den var ju känd som hockeysången, den sovjetiska nationalsången. Här en
dunderkul - man trillar nästan av stolen! - "översättning", enligt modell
"Ansiktsburk". Man tar orden som de låter men ersätter dem med snarlika svenska
ord. (Den nuv ryska nationalsången har samma melodi men nya ord. Den går säkert
också att bearbeta...)

http://www.bubblare.se/movie/ryska_nationalsangen

Och här är texten, som inte ligger långt ifrån något Comet-Johan Bensin jr
skulle kunna prestera:

Säg åt Swerki Skelögd
Det är så det ska vara
Säg till han att Heidi är lik parabol
Hans far slår jämt sossar
Det var en av båda
En helgrimmad måsskit,
sa Elsies major
Stackars negerslav!
Hans kön ska vårta ge
Vårtsvin ska vråla när jag slipat klart!
Halvfina hägringar
Siv sa: Fan, ångrar jag!
Hasch fanns i spruta
Polis sprang i lag

Säg "strålfisk" till alla
Han sa: Testa på det
Regering
En viking
Hans fot sa "saliv"
Han kramas, ja jävlar!
Och fånga Nairobi
Han trodde han valde men han skramla in...
Han levde med Swerki
De leka poliser
En geting, en bondtjej
En man tjej ska bli
I Rasta-mors mage finns salt á la cheesecake
En bror med sin granne ska hjälpa sin bil
[...]
Polis sprang i mål!

Hitta kärleken i vinter!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).