[SKRIVA] Drar ihop sig RSN till Fantastiknovelltävling

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Apr 2014 12:37:17 +0200

Det börjar dra ihop sig till Fantastiknovelltävling igen. Priser blir minimum
som förra året. Novellmästarnas ekonomi är något låg (man har levt på gamla
inkomster ett bra tag) men de bidrar. På senaste årsmötet 18 mars bestämdes att
man ger bidrag som tidigare, men det minskas i samma grad som jag kan dra in
andra sponsorer - och Cecilia på Wela och Bertil på Zen Zat anmälde genast att
de bidrar med en slant. Så det har löst sig galant. Tidningen Skriva har
kontaktats, och sponsrar som förra året med tre gratisprenumerationer till
prispallens tre (enårspren på tidningen Skriva kostar 329 kr, så det är inte fy
skam.) Jag har mailat SF-Bokhandeln och frågat om de vill bidra med en slant
(inget svar än; får kanske stöta på).
  Men i alla fall, det börjar dra ihop sig och ser bra ut. Jury värvas senare
(brukar alltid i första hand fråga dem som varit jury tidigare).
  Skall dra igång infodriven för tävlingen RSN. Men det har varit mycket att
stå i just skiftet mars/april, och det är fortfarande grejor på kö. (Jag måste
skriva min kortfilmsfestivalrapport och jag har en uppsats till en av mina
univ-kurser att göra till på söndag. Och kanske något jag glömt. Så fort våren
anländer är det som om allt kommer på en gång...)
  Börja skissa på noveller, börja skriva på dem! (Regler som tidigare. Se
www.skriva.bravewriting.com.)

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /