[SKRIVA] Dorsin spamalottar på Oscars

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Mar 2011 17:04:01 +0100

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/monty-python-nasta-for-dorsin_5993055.svd

"Henrik Dorsin gör huvudrollen som Kung Arthur när Monty Python-musikalen
Spamalot till hösten intar Oscarsteatern i Stockholm. –Jag tänker mig detta som
rollen Tommy Körberg och Loa Falkman tackat nej till, säger Dorsin."

Kan bli intressant. Dorsin är ju en av de nya, starka humorkrafterna (lysande
som den mentalt något underskäppandöljande Ove i "Solsidan" t ex).

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----