[SKRIVA] Doris Day i SVT2 17.20

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 28 Dec 2014 11:39:03 +0100

Doris Day och Rock Hudson, America's Sweetheart och Hollywoods första
ut-ur-garderobiär, är kärleksparet i  "Jag hatar dig, älskling" ("Pillowtalk"),
i SVT2 17.20. Doris är en av mina favvisar. Den ljushåriga yrhättan var långt
ifrån en dum blondin utan hade rejält med skinn på sin uppnäsa.
  Martin Kristenson har skrivit om "Doran" (som jag kallar henne):
http://stupidonyheter.wordpress.com/2014/06/10/doris-day-ar-inte-oskuld/

  Martin lånade mig en gång en bunt DVD:er  med Doris-filmer, och avsnitt ur
"The Doris Day Show" som gick på TV, inkl "The Glass Bottom Boat" som har viss
sf-anknytning:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Glass_Bottom_Boat

"Jennifer later discovers that Templeton is a top executive at her new place of
employment, a NASA  aerospace research laboratory in Long Beach, where she
works in public relations."
  Där finns en hel del scener med astronauter och miljöer från 60-talets
rymdkapplöpning. Låt oss hoppas att SVT visar den också!

E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /