[SKRIVA] Djurflickorna diggade pojkband - Erik diggar öst

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 21 Feb 2015 22:24:29 +0100

Det här är tydligen förklaringen till  de hundratals unga damer utklädda till
djur, som jag såg  på Sergels torg. De skulle vara med om att spela in en ideo
för pojkbandet The Fooo Conspiracy:

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/musik/article67638.ab

Nåja. The Beatles var bättre.
  Jag var f ö på väg till Akademibokhandeln för att höra  Erik Andersson
berätta om sin nya roman Indialänder. En bok om den fiktive problemfixaren
Ingvar Fransson, som reser österut, och så småningom hamnar i centralasiatiska
f d sovjetrepubliker. Där  får vi del  av deras kultur, musik  mat, m m på ett
tydligen  lagom absurt sätt (Erik brukar skriva med tungan mot kinden).
Recensionerna jag sett har varit ganska positiva
  Men de har undrat: Vad menar Erik A egentligen? Vad är  hans  budskap? Så jag
ställde den frågan och svaret blev att en roman kan vara liksom en undersökning
av saker som intresserar författaren.  Att researcha litet, ta reda på saker.
fundera. Jag minns från JVM/VÄ-spalten hur Erik blev oerhört intresserad av att
 undersöka varför  telefonnumret till Arlas  info-avdelning på mjölkpaketen
ändrades hela tiden... Även små saker kan vara intressanta.
   Han läste en bit ur boken och sade i övrigt att hans intressen brukade
handla om antingen det vardagliga eller  det extrema.
  - Mitt  mål är att en dag skriva den där science fiction-romanen, sade han
(kanske med en glimt åt mitt håll?)
  Jörgen  och Maths från SF-Bokhandeln var på plats. och en Joyce-bekant till
mig vid namn Ingrid. Och jag berättade för Erik att han och David var omnämnda
i  den nya filksonghistoriken (som jag nämnt på SKRIVA) Tomorrow's Songs Today.
  Och Charlotte Kalla tuggade till sig i alla all ett VM-brons samma
eftermiddag  (jag följer skidspåren litet grand).
  Konstiga böcker om georgisk mat, pojkband  med hundratals djurflickor och
skidor i dalahästarnas land. Det är  allt  en välsignad blandning.

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /