[SKRIVA] Re: Diverse info

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Sep 2010 13:41:58 +0200

From: zenzat@xxxxxxxxx
> Semic har utlyst en deckarnovelltävling
> Prissumma 50.000 kronor.
> Texten ska skrivas på dator och omfatta 15000-25000 tecken (inklusive
> blanksteg).
> Deckarnovellen ska knyta an till temat vinter/jul och får inte tidigare ha
> varit publicerad.
> Deadline: 10 januari 2011
  Tack för den infon! Kul!

> Det är också dags för författare och översättare av skön-, fack och barn-
> och ungdomslitteratur att söka stipendium från författarnas
> fotokopieringsfond.
> Ansökan tillhanda senast den 1 oktober 2010.
  Det är också (litet i sista laget, men om man snor sig hinner man) att ansöka
om stipendier från Författarfonden. Enklast i detta läge är att gå till
www.svff.se och hitta ansökningsblanketten som PDF, skriva ut den, fylla i och
posta *senast idag*. (Den skall vara inne i morgon.)
  Nu brukar dock författarfonden vara snål och snobbig. Skriver man deckare,
sf, fantasy och sådant är man inte mycket värd. (Jag tänkte skicka in en
fruktlös ansökan. Det blir väl inget, som vanligt.)

Ena sidan vinner säkert, andra förlorar - så rösta på PIRATPARTIET ISTÄLLET!
Arr arr!