[SKRIVA] Diverse CFP

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 12 Jan 2015 03:56:18 +0100

CFP står för "call for papers" och används när en kommande akademisk konferens,
antologi eller liknande utannonserat att de söker något visst material. Här
några kommande CFPs inom fantastiken (utrikes sådana) och infon ges ganska
kortfattat. Se siterna för mer info:
Archipelacon söker papers till sitt akademiska spår (deadline utökad till 15
jan) http://www.archipelacon.org/academic-track-call-papers/

Material söks till konferens om From Steampunk to Afrofuturism, 11-12 mars
(deadline 16 jan)
https://www.h-net.org/announce/show.cgi?ID!6693&keyword=science&keyword=fiction

Material söks till ny akademiska blaska kallas Monstrum
 (deadline 31 jan) och till en essäsamling Supernatural and Gothic Tradition
(deadline 15
mars),http://www.teachingcollegeenglish.com/category/call-for-papers/

Material söks till konferensen Figurations of the Fantastic, 2-4 okt (deadline
19 jan) https://po.missouri.edu/cgi-bin/wa?A2=GERMAN-CFP-L7642d77c.1501

Material till konferens Reading the
Fantastic, 23-25 april (deadline  31 jan)
http://readingthefantastic.wordpress.com/call-for-papers/

Dito till essäsamling om alkemin i Harry Potter (deadline 1 mars)
http://nepcafantastic.blogspot.se/2014/12/cfp-alchemy-in-harry-potter-collection.html

Till tidskriften Technoculture på temat "It's magic" (deadline 30 apr 2016)
http://nepcafantastic.blogspot.se/2014/12/cfp-its-magicvolume-6-2016-of.html

Stories about science, Manachester 4-5 juni https://www.facebook.com/agcomic

Till en konferens 8 juni https://www.facebook.com/ReadingTheFantastic

Material söks om Alice i underlandet, konferens 15-17 sept,
http://nepcafantastic.blogspot.se/2014/12/cfp-alice-through-ages-150th.html

Till en konferens Current Research in Speculative fiction 8 juni (deadline 15
jan?) https://www.facebook.com/CRSF.Page

Stories about science, Manchester 4-5 juni https://www.facebook.com/agcomic

...fast att hålla reda på alla CFPs till akademiska konferenser och konstiga
blaskor, tänkte jag inte ta för vana. Kan väl nämna sådant ibland om jag råkar
få höra omnågot extra intressant.
--Ahrvid

Ps. De två sista Fjässbooke-länkarna får jag önska lycka till med. Man får inte
se mycket och petar man på sidan dyker det upp en ruta "Vill du läsa mer, logga
in på Fläskbjöck". (Man måste vara dum ända in i skallroten om man när man
skall utannonsera och göra PR konfigurerar en FB-sida så att Alla Vi Som Vägrar
Facebook inte kan läsa! Det motverkar liksom sitt syfte.)

E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /