[SKRIVA] Div stipendier

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 30 Aug 2015 13:45:06 +0200

Några stipendier jag råkade se på en annonssida. Ni får själva undersöka om ni
kan söka; det är inte säkert att vem som helst är "valbar". Det finns iofs
böcker och siter med massor med stipendieinfo, men det har jag inte undersökt
här. (Den som har URL:er får gärna tipsa!)
Släkten Rudbecks stipendium, bl a kulturstipendium, fotostipendium, deadline 1
oktober: http://www.sollentuna/stipendier
Huddinge kommuns arbetsstipendium för konstnärlig verksamhet, deadline 30
september: http://www.huddinge.se/priser
Stipendier för läromedelsförfattare, deadline 14 oktober:
http://slff.se/stipendier
SJF-stipendier för utbildning/kompetensutveckling, deadline 10 september:
https://www.sjf.se/stipendier/utbildning-och-kompetensutveckling/ansokningsformular-utbildning-och-kompetensutveckling
Författarnas fotokopieringsfond, deadline 1 oktober:
http://www.forfattarforbundet.se/stipendier/forfattarnas-fotokopieringsfond/
Stipendier från Sveriges Författarfond, deadline 21 sep: http://www.svff.se
Slutligen, inget stipendium, men kul (också det i en annons):"Har du blivit
refuseradd någon gång? Bidra med titeln på din refuserade bok till det
offentliga konstprojektet Bibliotheca Non Grata. www.rejectedbooks.org"
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och var med i
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2015, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan