[SKRIVA] Div skrivtävlingar

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 31 Dec 2013 14:11:01 +0100

Saxat från Ylwa K på Kapitel1:

Tidningen skriva.
 Tema: "förnekelse". Max: 4000 tecken. Senast den 20 januari 2014.
 Vinsten består av presentkort och publicering i tidningen.
 Bidragen skickas till: http://tidningenskriva.se OBS! De tar inte emot bidrag
via e-mejl längre!

 Tidningen skriva. Stor novelltävling i år! Första pris är 10.000 kronor!
 Deadline är den 31 augusti. Tyvärr vet jag inte mer då jag inte är prenumerant
och inte har råd med lösnumret heller (hittar den inte varken på biblioteket
eller i ICA-butiken). Den som vill veta mer om reglerna får köpa tidningen helt
enkelt!

 Maskinblod 3. Science fiction-antologi som ska komma ut hösten 2014. Finns
inget om slutdatum så skicka in så snart som möjligt! Jag missade det förra
året.
 Läs mer på deras hemsida: http://www.affront.se/bocker/maskinblod-2/
 Betalningen är två ex av boken!

 Swedish zombie har skräcknovelltävling med temat "Haunted house". Antologin
planeras komma ut till hösten 2014.
 Slutdatum den 28 februari. Vinnaren meddelas på deras hemsida den 31 mars 2014.
 Längden ska vara max 10.000 ord (begrunda dock att en lång novell verkligen
måste vara motiverad!).
 Formatet ska vara Times 12 p, dubbelt radavstånd och ingen onödig formatering,
.doc eller .odf.
 Mejlet ska märkas med "Haunted house".
 Man skickar sin novell till: forlag@swedishzombie.
 Läs mer på:
http://www.swedishzombie.com/2013/12/skriv-en-novell-pa-temat-haunted-house
 Inga priser, men man får royalty.

 Duodito förlag. "Framtidsnovellen".
 Valfri genre.
 Längd: Max 30.000 tecken (inkl. mellanslag).
 Deadline: 31 mars.
 Temat är att man ska gestalta ur ett jag-perspektiv hur samhällslivet,
kulturen, litteraturen, musiken, konsten eller någon annan företeelse ser ut i
Sverige år 2050.
 Märk bidraget med "Framtidsnovellen" i ämnesraden och mejla till:
nutidsnovellen@xxxxxxxxxx
 Läs mer på:
http://duodito.se/duo-dito-f-rlag2/v-ra-lt-vlingar/framtidsnovellen/index.html
 OBS! Man får ett gratisexemplar av boken och man förbinder sig att inte
publicera novellen i andra sammanhang under ett år!

--Ahrvid

Ps. Fast all text ovan är från det saxade. (Utom "
Saxat från Ylwa K på Kapitel1:" förstås...) SKRIVAs nästa stora tävling drar
igång någon gång i vår (men intresserade kan börja vässa pennorna redan nu).

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /