[SKRIVA] Div kalendernoteringar

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 22 Jan 2013 06:50:30 +0100

Nu börjar det dyka upp fler events. Håll till godo:

22 jan Bokbazar: Zülfü Livaneli, Medis bibl, Sthlm, kl 18

22 jan Relesefest Lina Hagelbäcks bok Violencia,  Rönnells, Sthlm 18.30

22 jan Thor Modeens födelsedag firas vid hans grav på Adolf Fredriks kyrkogård,
Sthlm, kl 18

23 jan SFSFs bokcirkel, Kungsh bibl,  Sthlm, kl 18

23 jan Författaren Olga Grjasnowa, Söderbokhandeln, Sthlm, kl 18

23 jan Kväll om Edward Gorey, med bl a Jonas Ellerström och Erik Andersson,
Sthlm Stadsbibl, kl 18

24 jan Om giftanvändning i Tintin, Kulturhuset, Sthlm, 18.30

24 jan Om idealkommunen Grönköping, Hotell Bellevue, Hjo, kl19

24 jan Världen sedd i kikare, Rumänska kulturinstitutet, Sthlm, vernissage
öppnarkl  17,  kl 18.30

24-25 jan Konferens Sf, Ethics & the Human Condition, Aahus, Danmark,
http://www.aau.dk/Nyheder/Arrangementer/vis-arrangement/science-fiction--ethics-and-the-human-condition.cid79932

24 jan "The Whole Wide World" film om bl a RE Howard, Klarabion, Kulturhuset,
18.30, gratisbilj i receptionen

25 jan Gbg Filmfestival startar

25 jan-5 maj Sthlm i seriernas värld, utställning, Stadsmuseet

26 jan Kulturnatten i Växjö, bl a rymd- och stjärntema

27 jan "Sinister", film på Sthlm Fear Fest, Årsta Folkets hus

29 jan Malmöfandom, pubmöte? Vet inte om man bytt periodicitet, ty på ett
ställe utlyses nytt pubmöte 12/2 (på Nya Tröls). Går tyvärr inte att kolla på
gruppens Facebook, för de ha ställt in skiten så att man måste logga in och
vara medlem på Fjäsbök för att se sidan (och att gå med på FB gör jag bara
inte!). Att ställa in FB-sidor så att de kräver medlemskap är ett lysande sätt
att se till så att man får mindre uppmärksamhet och värvar färre...

30 jan Författarscen med  Torgny Lindgren, Kulturhuset,  Sthlm kl 19

30 jan Releasefest, LA Vaages bok Rubato, Rönnells, Sthlm k l19

30 jan Relase, bok Petrarca & litteraturen, It kulturinstitutet, Gärdesg 14,
Sthlm kl 18.30

31 jan Timbro, Arkitekturens svarta bok, 11.30

31 jan Christer Johansson, föredrag om Bokformgivn, Atlantis förlag, Stureg 24,
Sthlm, kl 18

Det var en hel del kommande vecka! Naturligtvis missar jag ett och annat event,
men du kan hjälpa till genom att ge egna tips på listan (och det kan mjuka upp
stockholmscentreringen också!). Googla för mer info! Ev kompletterande tips
kommer under veckan på listan.
  Kalendertipsen är ett personligt urval. Jag tar med
sf/fantasy/skräck-evenemang, men också (en begränsad) mängd grejor om
litteratur och kultur och teknik och sådant jag tycker är kul (t ex mötet för
Thor Modeen, pilsnerfilmens kung! - jag gillar gamla Tosse).

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)