[SKRIVA] "District 9", TV4 1.55

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Jan 2014 01:42:14 +0100

Den sydafrikanska.nyzeeländska sf-filmen "District 9" börjar 1.55 på TV4. En
välgjord historia om hur aliens behandlas som andra klassens medborgare.
  (Tidigare idag började den brittiska serien "Atlantis", en märklig tingest om
hur en person kastas tillbaka i tiden till staden Atlantis, och det hela
blandas ut med Pytagoras, Herkules och en massa saker ur grekisk mytologi i en
enda röra. Men ganska välgjord. Går kanske i repris eller på SVT Play.)

--Ahrvid

Ps. Och just nu avslutas "Tidsresenärens hustru" på TV4, som jag bara
slögluttat på. Jag fann handlingen tämligen obegriplig.

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /