[SKRIVA] Re: Disney klipper i Kalle Anka

  • From: Sten <sten.rosendahl@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 15 Dec 2012 13:19:18 +0100

Den 14 december 2012 22:51 skrev Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>:

> Det är inget inget som helst nytt eller speciellt hotande med detta;
> Disney och andra filmmakare för barn har så länge vi levat dragit
> tillbaka mängder av äldre material av just dessa anledningar. Det
> förstörs inte och upphör inte att existera, och alla kan enkelt se det
> genom att söka på exempelvis "banned cartoons" på youtube.

Jag antar att det vore lite mer upprörande om SVT skulle censurera
nyheter men vi tycker att det är ok därför att vi kan leta upp de
kompletta nyhetsinslagen på youtube? Det är ändå gammalmedia som
sätter majoritetens syn på omvärlden än så länge även om vi "upplysta"
och IT-omfamnande människor tycker att alla bör veta mer om
verkligheten än så..