[SKRIVA] Re: Det är den tiden på året...

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 16 Mar 2008 21:41:17 +0100

On Sat, 15 Mar 2008 22:34:09 +0100 (CET), "ahrvid@xxxxxxxxxxxx"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> ...då många undrar: erövrade rätt trendkänsligt men hjälpligt tonsatt
> musikstycke med låghaltig poesi, oftast behandlande ämnesområdet
> "kärlek", viktorian?
>  Inte minst undrar kvällspressen

Jag kan redan se rubrikerna. Även om man inte köper tidningarna går
löpsedlarna inte att undvika.

"HATATTACKEN mot Charlotte" (någon har sagt att hon har fel skor på sig,
t ex)

"Charlottes NAKENCHOCK" (bilder från familjealbumet när hon var två år
eller klänningen är två cm kortare än tidigare)

"Charlotte i TÅRAR" (hon skalar lök i köket)

"Charlottes HEMLIGA plan" (men så hemlig är den inte om den står i
tidningen!)

"Så går deti Eurovision - HELA LISTAN" (en astrolog spår)

"DOPINGSKANDAL i schlagerfinalen" (serberna bjuder på plommonbrännvin,
kanske)

"TERRORHOT mot Schlager-EM" (några hot på en hemsida från en terrorgrupp
ingen hört talas om)

"Kristian Luuk talar ut om sin OKÄNDA SJUKDOM" (han har
nagelförträngning på ena lilltån)

"Schlager-Björns KUPP" (vilket kan vara vad som helst av ingen särskilt
betydelse)

"Christer Björkman efter SCHLAGER-FIASKOT" (Sverige kom på,
tja....nionde plats)

"LÄSARNAS DOM: Lägg ned hela skiten!" (bränn det, begrav det och dansa
på graven)

"Bert Karlsson RASAR" (vilken dag gör han inte det?)

Så blir det alla gånger, sida upp och sida ner. Vi behöver inte ens
försöka vara roliga. Rubriker mycket lika dom jag gissat ovan kommer vi
säkert att få se.

Vem bryr sig om vilken låt som vann? (Kvällstidningarna gör det i alla
fall.) Jo, jag såg melodifestivalen.
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--