[SKRIVA] Re: Deckare i sommar?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 20 Jun 2012 20:46:07 +0200

Magnus C:
> Kim Vanjas bok ?Ögon som brinner, ögon som falnar? handlar om följande:

 Jenny Eklund är prostituerad. Hennes liv har ingen mening, förrän hon
en dag träffar en mystisk kund; en
> gammal man som är fången i sitt eget
hem. Han vill ha hennes hjälp att avslöja en stor hemlighet, men
> dagen
därpå hittas hon död i en gränd. Strax därefter får hennes bror Tommy
Eklund ett brev från Jenny,
> där en ledtråd till hemligheten avslöjas.
Tommy försöker lösa gåtan och hitta sin systers mördare ?
> men mördaren
är en värre fiende än vad Tommy över huvud taget hade kunnat förvänta
sig.
  Det där låter som en utmärkt plotidé!
  Författaren verkar ha funderat igenom saken och hittat en intrig som såvitt
jag kan se rymmer många spännande möjligheter. En bra intrig är ett bra avstamp
till en bra bok. Låter intressant, det där.

--Ahrvid

Ps. Hm, skulle nog gärna ta emot ett recensionsexemplar, elektroniskt såvitt
jag förstått saken. (Jag har ju skaffat läsplatta, som tar de flesta vanliga
format.)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE
i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)