[SKRIVA] De tre vinnarnovellerna

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 13 Oct 2009 11:25:50 +0200

Jag har nu återpostat de tre vinnarnovellerna från Fantastiknovelltävlingen,
och hoppas det inte blev något formateringsfel.

  Författarna uppskattar säkert kommentarer.

  Det fanns två noveller som fick hedersomnämnande också, men de återpostar jag
inte nu. (Kanske senare, om det finns intresse.)

  Nämnas kan att Carolines vinnarnovell, från början sändes in utan titel. Då
novellerna skulle avidentifieras för juryn är det enklast för dem att diskutera
olika bidrag om det finns en titel (för de har inte författarnamn), så jag
satte helt enkelt själv en titel på novellen ("Plock, plock" är bärande ord i
texten). Strax före prislistan utannonserades frågade jag dock Caroline om
titeln "Plock, plock" kunde avnvändas eller om hon ville ha en annan titel. Det
blev "Plock, plock".

Windows Live: Gör det enklare för dina vänner att se vad du håller på med på
Facebook.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:sv-se:SI_SB_2:092009