[SKRIVA] Re: Dansk till Mars

  • From: "Robert Andersson" <70264andersson@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Mar 2015 13:45:12 +0100

From: "Fabbe" <skriva@xxxxxxxx>
> Jag hoppas bara detta är något som i realiteten kommer påskynda och
> underhjälpa en verklig marskolonisering. Risken finns att det kommer
> utmåla konceptet som oseriöst och skrämma bort framtida investerare för
> mer seriösa projekt.

Ja, det där är väl allt annat än seriöst. Just nu har mänskligheten knappast
kunnandet och erfarenheten
att bygga en självförsörjande bas på en annan planet. De borde starta med månen
istället.

Det är roligt att fantisera och drömma om Mars, men den bistra verkligheten är
att det är ett mycket farligt
ställe.

MVH:
Robert